{{next.header}}

– Vi är väldigt glada över att fortsätta samarbetet med Sveland. De har verkligen hittat sin plats i Sommartravet, både på publikplats och på stallbacken. Våra målgrupper matchar perfekt, säger Klas-Peter Sterner, Sponsring- och Varumärkesansvarig på Svensk Travsport.
Sommartravet, som varje år samlar närmare 100 000 besökare över hela landet, har snabbt blivit en sommartradition. Samarbetet med Sveland har från start byggt på ett gemensamt fokus – att skapa trygghet och upplevelser för både häst och människa.
– För oss är det här ett långsiktigt samarbete som handlar om mer än bara exponering. Vi vill vara där våra kunder finns – i miljöer där hästintresset och gemenskapen är som starkast. Sommartravet erbjuder just det, säger Therese Wijkmark, Försäljningschef Sveland Djurförsäkringar.
Det nya treårsavtalet innebär närvaro på många tävlingsdagar, samt satsningar på digital synlighet. Sveland kommer även fortsatt att ha fina erbjudanden när det gäller djurförsäkringar för allt från travhästen till sällskapsdjuren.
Publicerad fredag 12 december 2025. kundtjanst@travsport.se