Förstärkning på marknads- och kommunikationsavdelningen

Svensk Travsports avdelning för marknad och kommunikation omformas för att kunna ta sig an travsportens utmaningar. Johanna Unghanse, som varit tillförordnad avdelningschef sedan i juni, blir nu fast chef för avdelningen. Samtidigt axlar tidigare avdelningschef Tomas Fyhr en ny roll som PR- och presschef.


– Travsporten står inför många stora utmaningar idag och i framtiden. I ett sådant läge blir arbetet med kommunikation än viktigare och något vi ständigt behöver utveckla. Vi behöver alltid arbeta med att göra travsporten mer attraktiv för såväl aktiva och hästägare som ny publik och potentiella samarbetspartners. För att lyckas med det behöver vi en stark marknads- och kommunikationsavdelning, säger Maria Croon, vd på Svensk Travsport.

Omorganisationen som görs innebär att Johanna Unghanse får ett övergripande ansvar för avdelningen och arbetet med travsportens varumärke och kommunikation. Tomas Fyhr får en ny roll som PR- och presschef med ansvar för Svensk Travsports externa kommunikation och mediekontakter. I rollen ligger också en rådgivande del med stöttning inom kommunikationsstrategiska frågor.

– Det känns oerhört bra att vi nu får både Johanna och Tomas i organisationen. Båda har specifika kompetenser som kommer att komplettera varandra och göra oss, och därmed travsporten, starkare i marknads- och kommunikationsarbetet. Tillsammans med övriga, mycket skickliga, medarbetare på avdelningen kommer vi nu kunna ta tag i många utmaningar framåt.

Johanna Unghanse och Tomas Fyhr påbörjar sina nya roller från och med den 2 november. Marknads- och kommunikationsavdelningen kommer till antalet vara fortsatt lika stor då ett vikariat avslutas till årsskiftet.

Publicerad torsdag 15 oktober 2020. kundtjanst@travsport.se

Notiser